Merged Evolution charts the implications of two major forces of change, information technology and biotechnology, combined with a third force, that of 'artifactual' information, which is handed down dichronically from computing device to computing device.Through developments anticipated in the near future, Dr. Goonatilake describes the merging of these three systems, a convergence which will profoundly affect the biological, social, and technical fields much more than previous studies have implied. Together these changes yield an entirely different history - and a different future of the world
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Merged Evolution charts the implications of two major forces of change, information technology and biotechnology, combined with a third force, that of 'artifactual' information, which is handed down dichronically from computing device to computing device. Through developments anticipated in the near future, Dr. Goonatilake describes the merging of these three systems, a convergence which will profoundly affect the biological, social, and technical fields much more than previous studies have implied. Together these changes yield an entirely different history - and a different future of the world.
Preface -- Civil society and good governance in a historical context -- Sarvodaya -- 'The largest development NGO' : an introduction -- Philosophy and performance at the height of the movement -- Fraud : the public commission's report -- Privatising foreign relations -- The broad picture -- Case studies -- NGOs and academia -- Colonising studies on Sri Lanka -- Social matrices for distortion -- Human rights -- Worthy and unworthy victims -- Painting a false picture -- Conclusion -- Emasculating truth and voluntariness -- Voluntariness and fitting reality into foreign funds -- Bibliography -- Glossary -- Index
Die Verfasserin stellt einen kritischen Analyserahmen vor, der zum besseren Verständnis der historischen Entwicklung und des Verlaufs des westlichen Kulturimperialismus seit dem 14. Jahrhundert dienen soll. Sie sieht den westlichen Kulturimperialismus durch das Aufzwingen eines Kulturpakets gegen den Willen der Empfänger gekennzeichnet. Mit der Änderungen der Beziehungen auf der Welt änderte sich jedoch auch das Wesen des Kulturimperialismus. Die Welt des Kulturimperialismus ist - genau wie die Weltwirtschaft - heute nicht nur einseitig ausgerichtet. So werden die Parallelen zwischen der buddhistischen Denkweise Südasiens und dem Denken westlicher Philosophen sowie der bedeutende Einfluss unterschiedlicher Aspekte der buddhistischen und hinduistischen Philosophie und Praxis auf das alltägliche Leben im Westen, zum Beispiel durch das Praktizieren von Yoga, zunehmend anerkannt. Trotz dieser entgegengesetzten Kulturströme erleben nicht-westliche Länder jedoch noch immer eine recht einseitige Form des Kulturimperialismus, wovon die fortwährende kulturelle Vergewaltigung durch die christlich-fundamentalistische Missionsbewegung zeugt. Dies geht einher mit der anhaltenden kulturellen Kolonialisierung durch fremdfinanzierte Nichtregierungsorganisationen. (ICE2)